In collaboration with a group of international colleagues from the 5C collaborative (www.5c.careers), I studied employability, defined as an individual’s perception of being able to find alternative jobs on the external labor market. I studied this topic with a particular focus on older workers, as individuals are obliged to work longer in their lives; however, paradoxically, as they age, they face great discrimination when seeking employment or re-employment. We conducted a survey in 30 countries, collecting responses from over 9,000 people employed in managerial and professional jobs. By analyzing this data, we were able to show that older workers perceive a disadvantage in terms of external employability, but that having experienced development activities throughout their career mitigates this situation.

02:42
La taxonomie des compétences cognitives du World Economic Forum (WEF) s’inscrit dans le cadre de son initiative « Révolution des qualifications à l’horizon 2030 ». Ce projet souligne l’importance croissante des compétences cognitives pour les entreprises et distingue plusieurs grandes catégories : compétences, connaissances, aptitudes et attitudes. Les compétences cognitives se répartissent en trois catégories principales : créativité et résolution de problèmes (pensée analytique, systémique, créative), mathématiques et pensée statistique (calcul, estimation, modélisation), et communication orale et écrite (lecture, rédaction, langues étrangères). Ces compétences sont intégrées dans les formations doctorales et DBA grâce à une pédagogie par l’action visant à améliorer la prise de décision
THION Stéphane - TBS Education |
- Dico du Management
- Pédagogie du Management