Les NFT sont des actifs numériques authentifiés via la blockchain. Ils ouvrent des droits et des avantages dans le monde virtuel comme les métaverse ou dans le monde physique. Mais ils ne sont pas échangeables comme un bitcoin peut l’être avec un autre bitcoin. En ce sens, ils sont non fongibles. Leur rareté peut conduire à la spéculation. S’ils ont démarré dans le monde de l’art et du sport, aujourd’hui n’importe quelle star (musicien, sportif, animateur TV…) peut s’en emparer pour monétiser son audience directement via cet outil de finance décentralisée. Les marques proposent des produits virtuels à arborer dans le métaverse ou des avantages dans le monde physique comme une rencontre exclusive.
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The Triple Bottom Line (TBL) concept emphasizes that business success should not be measured solely by financial performance. It includes social and environmental impacts alongside profit. Additionally, dynamic capabilities help firms adapt to rapid environmental changes and enhance sustainability performance. Previous studies have shown that TBL initiatives can also improve sustainability performance. However, no research has investigated how dynamic abilities and TBL initiatives jointly impact B2B firms’ sustainability performance in the post-COVID-19 period. This study aims to examine the implications of dynamic capabilities on TBL performance, particularly from a B2B marketing perspective. By developing and validating a conceptual research model, it contributes to the literature related to dynamic capability view, TBL, and sustainability.
CHAUDHURI Ranjan - EMLV |
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