The development of intercultural skills is based on an experiential approach that puts the learner in direct interaction with other cultures. However, it is not always feasible to offer immersion in a foreign culture to all students. This video presents a pedagogical experience that enables distance experiential learning of intercultural skills. Over the course of a semester, students engage in a series of interpersonal and impersonal interactions with a foreign culture, from which they develop an analysis of that culture and a reflection on their learning.

02:38
Cette étude analyse 2 986 entreprises d’Amérique latine (2009–2017, base LAIS) pour comprendre comment les collaborations universités–entreprises influencent le lien entre dépenses d’innovation et résultats d’innovation. Les résultats montrent (1) une relation positive entre dépenses et résultats, et (2) un effet modérateur significatif de la collaboration universitaire : à budget équivalent, les entreprises partenaires des universités obtiennent davantage d’innovations. La qualité des partenariats compte autant que leur existence. Implications : structurer la coopération (objectifs, IP), investir dans le capital humain, et mobiliser les ressources académiques comme amplificateurs de capacité.
PLATA Carlos - EM Normandie |
- Recherche
- Management de l'Innovation

