Presentation

FNEGE Médias is an original FNEGE initiative, supported by Management and Administration Higher Education institutions.

In the field of management, FNEGE Médias is a true showcase for the work of French management schools, in terms of research, teaching methods and expertise.

FNEGE Médias aims to make knowledge in administration and management fully accessible to anyone. This quality knowledge is provided by teacher-researchers and has the FNEGE certification label.

The platform promotes education-driven initiatives or the research of French higher education institutions of management.

More information about FNEGE Médias.

FNEGE Médias offers 7 different types of videos and podcasts:

You can download the script in the format of your choice by clicking on the icons below.

All the videos and podcasts available on FNEGE Médias are free and downloaded by all.

Every management teacher-researcher can submit a Research video or podcast format, even if his/her institution hasn’t subscribed. However, only subscribed institutions can submit the whole videos and podcasts formats (Pedagogical Experience, Portrait, Trends, Interview, Dictionary of Management, Master’s Thesis).

FNEGE Médias is managed by FNEGE, officially recognized nonprofit foundation, and by a steering committee. This steering committee is composed of all the management schools being founders and subscribers of FNEGE Médias. The committee’s role is to check that everything runs smoothly, taking the initial objectives, defined by FNEGE, into account, and to keep the level of demand and innovation going.

The scientific committee, composed of teacher-researchers who are recognized in their field, analyzes all the videos and podcasts before their publication, to make sure they stick to the specifications of each format, and rests on qualitative scientific research. That committee is managed by Géraldine Schmidt, teacher in IAE Paris-Sorbonne Business School.

Business Schools’ subscription to FNEGE Médias

Subscribing to FNEGE Médias enables business schools to broadcast an unlimited number of videos and podcasts in all format categories (after the committee has validated them), with mention of the school’s logo in the communication and very wide distribution of these videos and podcasts on social networks.

Annual registration fees: 5000€ (excluding VAT)

Download the “institution  subscription form to FNEGE Médias 2024”.

Contact Name: Valérie FOURCADE – fourcade@fnege.fr

Latest video

03:05
Dans un contexte économique sans précédent marqué par une pandémie mondiale, l’entrelacement complexe du discours sur le greenwashing à l’ère des fake news s'est intégré au tissu de la durabilité d’entreprise, remodelant les perceptions des managers et mettant à l’épreuve leur attitude face aux décisions durables. À travers une étude qualitative en deux phases, cette recherche examine l’impact du discours sur le greenwashing sur les perceptions et attitudes des managers vis-à-vis de la durabilité en France après la pandémie. Les résultats révèlent une déconnexion entre le discours externe sur le greenwashing et l’état d’esprit des managers, ces derniers associant souvent les accusations de greenwashing aux « fake news ». De plus, l’étude montre que la pandémie a déplacé l’attention vers les préoccupations financières, reléguant la durabilité au second plan dans la prise de décision stratégique et modifiant ainsi le paysage de la responsabilité d’entreprise. En allant au-delà du cadre habituel centré sur les consommateurs et les clients, cette étude vise à combler un vide critique dans la recherche sur le greenwashing en examinant son impact sur différents acteurs. À travers cette analyse, nous cherchons à contribuer aux recherches sur le discours du greenwashing en offrant une compréhension plus approfondie des complexités et des nuances entourant les perceptions managériales de ce discours et des initiatives de durabilité dans une époque marquée par des défis sans précédent.
KADDOURI Ouiam - EMLV |

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Dans un contexte économique sans précédent marqué par une pandémie mondiale, l’entrelacement complexe du discours sur le greenwashing à l’ère des fake news s'est intégré au tissu de la durabilité d’entreprise, remodelant les perceptions des managers et mettant à l’épreuve leur attitude face aux décisions durables. À travers une étude qualitative en deux phases, cette recherche examine l’impact du discours sur le greenwashing sur les perceptions et attitudes des managers vis-à-vis de la durabilité en France après la pandémie. Les résultats révèlent une déconnexion entre le discours externe sur le greenwashing et l’état d’esprit des managers, ces derniers associant souvent les accusations de greenwashing aux « fake news ». De plus, l’étude montre que la pandémie a déplacé l’attention vers les préoccupations financières, reléguant la durabilité au second plan dans la prise de décision stratégique et modifiant ainsi le paysage de la responsabilité d’entreprise. En allant au-delà du cadre habituel centré sur les consommateurs et les clients, cette étude vise à combler un vide critique dans la recherche sur le greenwashing en examinant son impact sur différents acteurs. À travers cette analyse, nous cherchons à contribuer aux recherches sur le discours du greenwashing en offrant une compréhension plus approfondie des complexités et des nuances entourant les perceptions managériales de ce discours et des initiatives de durabilité dans une époque marquée par des défis sans précédent.
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