The Impact of Psychological Distance and Construal Level on Consumers’ Responses to Taboos in Ad

The Impact of Psychological Distance and Construal Level on Consumers’ Responses to Taboos in Ad
Catégorie(s) : Vidéos Marketing

For different product categories and across different taboo types, different distance dimensions, and different construal-level manipulations, an increase in the psychological distance (or construal) level attenuates consumers’ unfavorable attitudinal and behavioral reactions while a decrease in the psychological distance (or construal) level intensifies consumers’ responses.

Pour différentes catégories de produits et selon différents types de tabous, de dimensions de distance et manipulations de niveaux de représentation, une augmentation du niveau de la distance psychologique (ou niveau de représentation) atténue les attitudes et le comportement négatifs des consommateurs, alors qu’une baisse du niveau de la distance psychologique (ou niveau de représentation) intensifie les réponses des consommateurs.

À propos de l'auteur

Nom THEODORAKIS Ioannis
Institution INSEEC School of Business & Economics
Fonction Professeur
Tags
  • marketing
  • comportement
  • publicité
  • advertising
  • consumer
  • behevior
  • taboo
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