FNEGE MEDIAS
FNEGE MEDIAS
What is an Initial Coin Offering?
Loading
/

4 écoutes

Partager

What is an Initial Coin Offering?

An Initial Coin Offering (ICO) is a modern fundraising method for start-ups, similar to crowdfunding but using digital tokens instead of traditional cash or rewards. Investors purchase these tokens, which they can later use to buy the product or resell for potential profit. ICOs provide entrepreneurs with a global financing opportunity while offering investors early access to innovative projects. Overall, ICOs connect entrepreneurship, finance, and blockchain technology, making them a revolutionary tool for start-up funding.

Mots clés

Médias de la même institution

The goal of this study is to examine how environmental taxes influence the comparative advantage in environmental products and carbon emissions within emerging economies. To gain a better understanding, we examine whether this impact changes depending on the level of government integrity. The results indicate that increased environmental taxes mitigate the comparative advantage in environmental goods for emerging markets. However, for countries with high levels of government integrity, higher environmental taxes enhance their competitive edge in environmental goods. Additionally, our findings show that although a rise in environmental taxes is associated with higher carbon emissions, raising such taxes results in a reduction in carbon emissions for emerging economies with solid government integrity. These findings suggest that robust political institutions are crucial in promoting the comparative advantage of emerging markets in environmental goods and mitigating climate change. In the absence of substantial confidence in political or governmental institutions, the efficient implementation of climate taxes poses considerable challenges. Furthermore, we observe that an increase in the comparative advantage of environmental goods results in a decrease in carbon emissions.
KOCAARSLAN Baris - EDC Business School |
L'agilité stratégique est une capacité cruciale pour les entreprises qui cherchent à prospérer dans un environnement turbulent et incertain. L’agilité stratégique repose sur trois principales dimensions : - La réactivité stratégique : fait référence à la capacité de revoir et de redécouvrir de nouvelles stratégies, parmi les stratégies alternatives, qui sont mieux adaptées aux changements inattendus. - L’unité collective : est d’une importance cruciale puisqu’elle se base sur la fédération des collaborateurs, considérés comme la pierre angulaire, autour d’un objectif commun. Dans un environnement collaboratif, les employés abordent les problèmes en groupe, remettent en question les hypothèses, explorent les cadres sous-jacents et cocréent des solutions innovantes pour surmonter les difficultés. - La fluidité des ressources : fait référence à la mobilisation et à la réallocation rapide des ressources tangibles et intangibles et à la reconfiguration des systèmes et des mécanismes de l’entreprise afin de répondre aux changements du marché et de saisir de nouvelles opportunités.
CHERBIB Jihene - EDC Business School |
L’alignement stratégique est un concept fondamental en management qui vise à assurer la cohérence entre la stratégie d’une organisation et ses ressources, processus et objectifs. Des nombreuses recherches ont montré l’importance de l’alignement stratégique pour améliorer la performance des entreprises qu’il s’agisse d’une entreprise, d’établissement publique ou d’une organisation à but non lucratif.
BEN JEMAA BOUBAYA Kaouther - EDC Business School |
La confiance dans les alliances stratégiques se construit à travers quatre étapes : la sélection du partenaire, la négociation, l’engagement et l’exécution. Elle est dynamique et se développe de manière itérative grâce à des capacités comme la détection, l’alignement, la configuration et l’adaptation. Ce processus se renforce au fur et à mesure de l’avancement de l’alliance et nécessite des ajustements constants pour maintenir une collaboration efficace.
BEN JEMAA BOUBAYA Kaouther - EDC Business School |

Médias de la même thématique

Il semble que certains aspects de l'expérience des salariés puissent les amener à perdre confiance dans le système de l'emploi rémunéré. Cette désillusion peut être étudiée et mesurée par le biais du construit théorique d'une brèche du contrat psychologique de l'employé. Cet article exploratoire examine donc si les conditions de l'emploi salarié peuvent conduire à une nouvelle dimension des ruptures de contrat psychologique : une rupture avec l'emploi salarié lui-même qui pourrait conduire à l'emploi indépendant. Les résultats de l'étude montrent que les conditions de travail influencent les ruptures de contrat psychologique dans différentes dimensions. Les auteurs proposent une dimension de rupture de contrat psychologique liée à l'emploi rémunéré, qui peut conduire au choix de quitter l'emploi rémunéré et de devenir indépendant. Les auteurs confirment également l'importance des conditions de travail en tant qu'antécédents des ruptures de contrat psychologique.
OTTMANN Jean-Yves - |
BORNARD Fabienne - OMNES Education |
ABORD DE CHATILLON Emmanuel - IAE Grenoble |
The benefit of gender diversity on the corporate boards of family firms (FFs) continues to receive growing interest. In this paper, we examine the goals of women who hold a position on the board of directors at FFs. Goal setting has been used to identify what they want to accomplish here. How do they make a difference? This question is answered through the theoretical lens of socio- emotional wealth (SEW) and goal setting. We contribute to the literature supporting gender-diverse board composition, emphasizing the goals associated with women on FF boards, and highlighting their role in family business succession. Drawing on SEW and goal setting theory, this study examines how women’s goals influence succession. Driven by the research question, our data bring together three categories of goals pursued by women in the boardroom.
EL HAYEK SFEIR Soumaya - Excelia Business School |
The goal of this study is to examine how environmental taxes influence the comparative advantage in environmental products and carbon emissions within emerging economies. To gain a better understanding, we examine whether this impact changes depending on the level of government integrity. The results indicate that increased environmental taxes mitigate the comparative advantage in environmental goods for emerging markets. However, for countries with high levels of government integrity, higher environmental taxes enhance their competitive edge in environmental goods. Additionally, our findings show that although a rise in environmental taxes is associated with higher carbon emissions, raising such taxes results in a reduction in carbon emissions for emerging economies with solid government integrity. These findings suggest that robust political institutions are crucial in promoting the comparative advantage of emerging markets in environmental goods and mitigating climate change. In the absence of substantial confidence in political or governmental institutions, the efficient implementation of climate taxes poses considerable challenges. Furthermore, we observe that an increase in the comparative advantage of environmental goods results in a decrease in carbon emissions.
KOCAARSLAN Baris - EDC Business School |
Résumé en français (une dizaine de lignes maximum) Le coût du capital est le coût moyen des ressources financières utilisées par une entreprise pour financer ses actifs. Il se calcule comme suit : CMPC= 𝐶𝑃 x𝑅 + 𝐷 x𝑅 x(1-t) CP : Capitaux propres D : Dette 𝑅𝐶𝑃 : Cout des capitaux propres 𝑅𝐷 : Cout de la dette t : Taux d’imposition Il représente le taux de rendement minimal qu'une entreprise doit générer pour pouvoir rémunérer ses apporteurs de capital.
CHIKH Sabrina - SKEMA Business School |

Découvrez nos podcasts