Au cours de la semaine du 16 au 20 septembre 2019, TBS Business School a lancé la première édition d’Inspiring Guest, un projet d’innovation pédagogique pensé pour injecter de la créativité et des émotions positives dans l’enseignement et l’apprentissage. Le concept : des enseignants invitent des personnalités inspirantes extérieures au monde académique afin de collaborer au développement de ressources pédagogiques originales visant à stimuler à la fois la motivation des étudiants et le processus d’apprentissage.
- 00:04:17
When time is of the essence and teams face unexpected contextual changes, they must adapt quickly, sometimes even in real time, that is, they may have to improvise. This paper adopts an inductive approach to explore how teams decide to engage in improvised adaptation, and what happens during those processes for improvisation to be successful. The study analyzes improvisation from the perspective of paradox theory and identifies six paradoxical tensions driven by these contexts: deployment, development, temporal, procedural, structural, and behavioral tensions. We propose a dynamic equilibrium model of team improvised adaptation that leads to team plasticity.
ABRANTES Antonio - TBS Education |
- Recherche
- Management de l'Innovation