Is humility a facilitator in sharing knowledge? Investigating the role of humble knowledge inquiry a

Is humility a facilitator in sharing knowledge? Investigating the role of humble knowledge inquiry a

Despite many efforts taken by organisations to facilitate knowledge sharing among individuals, but the effectiveness of knowledge sharing depends on how the individuals actually seek and provide that knowledge. In many instances, employees face challenges that need frequent interactions with knowledge sharing that raise the questions: how do knowledge seekers approach or communicate with providers, and what are the best means to share knowledge? Beyond the many variables in the current literature that are important in seeking knowledge, we propose and investigate the construct of humility in knowledge sharing. We provide a conceptual model and prove that there exists a complimentary relationship between humble inquiry from the seeker and humble response from the provider for effective sharing of knowledge. We also distinguish humility from many other related concepts and from variables that may moderate or mediate the effectiveness of humility in sharing knowledge. We have identified several propensities that help predict humility towards sharing knowledge from the seeker and provider perspectives. We dive into broader literature from psychology, philosophy, corporate, religion and management and demonstrate that humility appears as one of the new essential prerequisites in the knowledge sharing process. We also provide implications for future research and limitations.

L’humilité facilite-t-elle le partage des connaissances? Enquête sur le rôle des connaissances humbles issues de la recherche et la réponse humble dans le partage des connaissances
Malgré les efforts mis en œuvre par les organisations afin de faciliter le partage de connaissances entre individus, son efficacité dépend de la manière dont les individus obtiennent et fournissent réellement cette connaissance. Dans bien des cas, les employés font face à des défis demandant l’interaction fréquente avec le partage des connaissances, ceci soulève les questions suivantes: Comment les demandeurs de connaissances s’approchent-ils ou se communiquent-ils avec les fournisseurs, et quels sont les meilleurs moyens pour partager des connaissances ? Au-delà des nombreuses variables dans la littérature actuelle importantes dans la recherche du savoir, nous proposons et étudions le construct de l’humilité dans le partage des connaissances. Nous fournissons un modèle conceptuel et prouvons qu’il existe une relation complémentaire entre l’enquête humble faite par le demandeur et la réponse humble du fournisseur pour un partage efficace des connaissances. Nous distinguons l’humilité de beaucoup d’autres notions et des variables qui peuvent atténuer ou induire l’efficacité de l’humilité dans le partage des connaissances. Nous avons identifié plusieurs tendances qui aident à prévoir l’humilité face au partage des connaissances du point de vue du demandeur et du fournisseur. Nous avons révisé une littérature très large de psychologie, philosophie, entreprise, religion et gestion et nous avons démontré que l’humilité apparaît comme l’un de nouveaux prérequis essentiels du processus de partage des connaissances. Nous fournissons également des implications pour les limitations et les recherches futures.

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À propos de l'auteur

Nom(s) ANAND Amitabh;
Institution(s) SKEMA Business School;
Tags
  • Knowledge+Management
  • humility