03:16
“Deep” Electronic Word of Mouth involves in-depth online consumer discussions about products and services. It goes beyond surface-level comments, offering thoroughness, authenticity, and influence. Examples include detailed reviews on platforms like Amazon, TripAdvisor and discussions in specialized forums impacting businesses and consumers.
ZAMAN Mustafeed - EM Normandie |
03:40
Conceptualized by John Dewey in the 1930s, valuation can be defined as a social practice whereby actors reflexively reframe the inherited unsatisfactory values. Values are not considered as abstract properties, predetermined benefits, private preferences or undebatable statements, but as observable facts, practices and judgements, that everyone can see in our attitudes, relations and gestures. Valuation is thus a process where ends and means always interact, and where “ends-in-themselves”, transform into provisional “ends-in-view”. Finally, valuation implies an ethical and political dimension as the pragmatists only embrace values that enable emancipation, and help democratic processes flourish.
PANJETA Alvin - IAE Paris-Est |
02:19
Fintech, a contraction of "finance" and "technology," refers to companies that use technology to offer innovative financial services that are often more accessible or less expensive than traditional banks. Decentralized finance (DeFi) is a suite of financial services that are not controlled by a central authority. It uses blockchain technology to create financial applications that operate without intermediaries such as banks, financial institutions, or governments.
SALLOUM Charbel - EM Normandie |
02:59
Femvertising is a term for advertising that utilizes pro-female talent, messaging, and imagery to empower and uplift women and girls. It is a successful approach for brands to create a positive emotional connection with their consumers through a sense of pride and inspiration that drives deeper engagement and brand loyalty. When brands use pro-female messages for profit without a genuine commitment to gender equality and body inclusivity, femvertising risks being perceived as a form of opportunism. This lack of authenticity in advertising can lead to femwashing.
BAYARASSOU Oula - EM Normandie |
00:00
"Emotion is a word commonly used in a personal and professional context. It is a process that begins with a stimulus that leads to cognitive and physiological responses, and that leads us to patterns of behavior or action. An emotion can occur for a variety of reasons, and the cause or stimulus that provokes it is not always obvious. Sometimes it is a feature of the environment that makes us feel emotionally stimulated.
GONZÁLEZ-GÓMEZ Hélena - NEOMA Business School |
03:26
La honte est une expérience émotionnelle qui survient lorsque vous ne répondez pas aux attentes des autres et que vous vous retrouvez avec une image négative de vous-même qui vous fait percevoir que vous paraissez inférieur ou faible aux yeux des autres. La honte ne survient pas uniquement lorsque nous faisons une action devant les autres, mais elle peut également survenir lorsqu'une personne de notre groupe agit d’une façon qui donne une mauvaise image de nous-même. La honte peut survenir pour des actions individuelles ou collectives.
GONZÁLEZ-GÓMEZ Hélena - NEOMA Business School |
02:33
Le syndrome de l'imposteur est un phénomène bien étudié par les psychologues. Il est prédominant chez les personnes aux compétences exceptionnelles, et également très courant chez les femmes. Cela peut survenir pour diverses raisons mais deux facteurs semblent très importants : la dynamique familiale et la pression pour performer au travail. Le syndrome de l'imposteur peut avoir des conséquences importantes non seulement pour la personne qui en souffre, mais aussi pour ceux qui l'entourent. Lorsque la personne souffrant du syndrome de l'imposteur se trouve dans un environnement favorable, elle peut surmonter plus facilement ses sentiments et donner le meilleur d’elle-même.
GONZÁLEZ-GÓMEZ Hélena - NEOMA Business School |
03:46
La frustration est une expérience émotionnelle négative très courante au travail dans un environnement client qui peut survenir dans diverses circonstances, généralement présentes lorsque nos objectifs sont bloqués, que l’on a un certain degré d'incertitude sur les causes du problème, que l’on pense que cette situation est injuste, et que l’on ne peut pas contrôler les choses. Ce qui se passe une fois que l’on se sent frustré, c'est que l’on peut soit « laisser tomber », soit persévérer, et ce que l’on fait en termes d'actions à entreprendre peut dépendre de facteurs personnels et environnementaux.
GONZÁLEZ-GÓMEZ Hélena - NEOMA Business School |
03:20
« Emotion » est un mot couramment utilisé dans un contexte personnel et professionnel. C'est un processus commençant par un stimulus qui conduit à des réponses cognitives et physiologiques, et qui nous amène à des tendances de comportement ou d'action. Une émotion peut se manifester pour diverses raisons, et la cause ou le stimulus qui la provoque n'est pas toujours évident. Parfois, c'est une caractéristique de l'environnement qui nous fait nous sentir émotionnellement stimulés. Les émotions doivent être différenciées des termes connexes comme les humeurs, les sentiments dispositions émotionnelles ou l'affect.
GONZÁLEZ-GÓMEZ Hélena - NEOMA Business School |
03:52
La valeur perçue du produit décrit l'évaluation globale d'un produit par les consommateurs. Elle prend en compte la mesure dans laquelle un produit répond aux besoins et aux attentes d'un consommateur. Elle prend en compte la mesure dans laquelle un produit répond aux besoins et aux attentes d'un consommateur. La perception de la valeur d'un produit peut être considérée comme un compromis entre la qualité et le prix. Toutefois, des définitions plus nuancées tiennent compte de la nature complexe de la valeur perçue des produits et font référence à ses dimensions : émotionnelle (sentiments générés), sociale (amélioration de l'image sociale de soi), qualité/performance (attentes en matière de qualité et de performance) et prix/valeur de l'argent (utilité et coût du produit).
OSBURG Victoria-Sophie - MONTPELLIER Business School |
Perceived product value describes consumers’ overall assessment of a product. It considers the extent to which a product meets the needs and expectations of a consumer. Product value perceptions can be understood as a trade-off between quality and price.
OSBURG Victoria-Sophie - MONTPELLIER Business School |
Affordances are possibilities for action offered by environment: objects, artifacts, technologies. This concept was created to complement the functional view with an emphasis on users’ actions, and help identify potential failures or negative effects which the other approaches have difficulty identifying.
NAVAZHYLAVA Kseniya - EMLV |