MONTPELLIER Business School

Videos of this institution

03:52
La valeur perçue du produit décrit l'évaluation globale d'un produit par les consommateurs. Elle prend en compte la mesure dans laquelle un produit répond aux besoins et aux attentes d'un consommateur. Elle prend en compte la mesure dans laquelle un produit répond aux besoins et aux attentes d'un consommateur. La perception de la valeur d'un produit peut être considérée comme un compromis entre la qualité et le prix. Toutefois, des définitions plus nuancées tiennent compte de la nature complexe de la valeur perçue des produits et font référence à ses dimensions : émotionnelle (sentiments générés), sociale (amélioration de l'image sociale de soi), qualité/performance (attentes en matière de qualité et de performance) et prix/valeur de l'argent (utilité et coût du produit).
OSBURG Victoria-Sophie - MONTPELLIER Business School |
04:24
inscrites dans les codes de conduite des banques, et comment font-ils face aux dilemmes éthiques ? Pour répondre à ces questions, nous avons mené une enquête en ligne non incitative auprès d'employés de gestion de patrimoine de l'entité juridique suisse d'une grande banque multinationale. Nous avons utilisé des questions de jugement situationnel pour estimer la compréhension et le niveau d'adhésion attendu aux principes du CdC. Nous montrons que le fait de formuler les questions sous l'étiquette "sécurité financière" augmente la précision des réponses et que l'honnêteté des employés aide à orienter leur décisions vers l'intégrité dans les dilemmes éthiques. Ainsi, outre la validation d'une méthode permettant de tester le niveau de compréhension de le Code.
LOMBARD Ewa - MONTPELLIER Business School |
05:27
In this video, Wael Rouatbi presents his paper entitled "The role of multiple large shareholders in the choice of debt source", co-authored with Sabri Boubaker and Walid Saffar, and published in Financial Management in 2017. Using a large sample of French listed companies, this study shows that companies with multiple controlling shareholders tend to resort to bank debt financing.
ROUATBI Wael - MONTPELLIER Business School |
05:18
Based on resource conservation theory (RCT), we examine the role of two types of family support - emotional and instrumental support - in the work-family balance and subjective well-being of small and medium-sized enterprise (SME) owners.
MUKERJEE Jinia - MONTPELLIER Business School |

Podcasts of this institution

Perceived product value describes consumers’ overall assessment of a product. It considers the extent to which a product meets the needs and expectations of a consumer. Product value perceptions can be understood as a trade-off between quality and price.
OSBURG Victoria-Sophie - MONTPELLIER Business School |
How do wealth managers understand and comply with the social norms embedded in banks’ codes of conduct (CoC), and how do they cope with ethical dilemmas? To answer these and related questions, we conduct a nonincentivized online survey with wealth management employees of the Swiss legal entity of a large multinational bank. We used situational judgment questions to estimate the comprehension and the level of expected adherence to the CoC principles.
LOMBARD Ewa - MONTPELLIER Business School |
In this video, Wael Rouatbi presents his article entitled “The role of multiple large shareholders in the choice of debt source”, co-authored with Sabri Boubaker and Walid Saffar, and published in Financial Management in 2017. Using a large sample of French listed companies, this study shows that companies with multiple controlling shareholders tend to resort to bank debt financing.
ROUATBI Wael - MONTPELLIER Business School |