Burgundy School of Business

AUNEGe (Association of Universities for the Development of Digital Teaching in Economics and Management) is a Thematic Digital University (UNT) founded in 2005 under the supervision of the Ministry of Higher Education. Like the seven other UNTs, AUNEGe benefits from the support of the Ministry to promote the mutualization of digital teaching materials in economics and management. AUNEGe is the online showcase of French universities in economics and management and supports the creation of resources for digital education - clips, case studies, games and simulations, testimonials and reports, fundamentals, full courses - offered by member institutions.

Videos of this institution

04:10
The purpose of this paper is to explore how a number of processes joined to create the microlevel strategies and procedures that resulted in the most lethal and tragic forest fire in Portugal's history.
ABRANTES Antonio - TBS Education |
03:53
Depuis quelques années, l’identité des fondateurs est devenue un sujet d’intérêt pour des chercheurs en entrepreneuriat qui souhaitent comprendre les facteurs qui mènent à une diversité de formes, de buts, et de stratégies parmi des entreprises naissantes. Le point de départ de cette étude était la question – comment la culture influence-t-elle l’identité des entrepreneurs ? Ce qui émerge de cette étude qualitative, c’est la question de l’alignement identitaire‒sociétal. Cela détermine si l’entrepreneur va viser une logique simplement économique, cependant reproduisant les structures sociales existantes, ou bien s’il va viser à défier et à changer les structures et les normes sociales avec son produit ou sa façon de gérer son entreprise.
FOY Shirah - TBS Education |
03:18
Les actionnaires tentent de changer les pratiques et politiques environnementales, sociales et de gouvernance (ESG) des entreprises dans lesquelles ils investissent en établissant avec elles une relation à long terme que nous appelons engagement actionnarial. L'engagement des actionnaires est initié par les actionnaires avec une expression formelle d'une préoccupation dans une lettre écrite ; se poursuit généralement avec le dépôt d'une résolution ou d'une proposition formelle qui doit être votée par tous les investisseurs lors des assemblées annuelles de la société ; avance par le dialogue privé entre actionnaires et dirigeants d'entreprise ; et conduit à des changements concrets grâce à une articulation judicieuse du conflit et de la collaboration à différentes étapes du processus.
BECCARINI Irene - EMLV |
01:57
Les organismes sans but lucratif ont longtemps été confrontés au défi de l’équilibre budgétaire lorsqu’ils cherchaient simultanément à retenir les donateurs existants et à en recruter de nouveaux. En principe, on peut cibler les donateurs existants à partir des données de leurs dons antérieurs. Toutefois, pour les nouveaux donateurs, ces données ne sont pas disponibles ou pourraient être difficiles à obtenir de sources secondaires. Que devraient faire les organismes sans but lucratif? Nous suggérons 2 alternatives.
SINHA Shameek - EMLV |

Podcasts of this institution

In this video, Wael Rouatbi presents his article entitled “The role of multiple large shareholders in the choice of debt source”, co-authored with Sabri Boubaker and Walid Saffar, and published in Financial Management in 2017. Using a large sample of French listed companies, this study shows that companies with multiple controlling shareholders tend to resort to bank debt financing.
ROUATBI Wael - MONTPELLIER Business School |
Focused on the Greek economic crisis, one of the toughest and the most prolonged ones on a global scale, the present research centers on both anthropocentric and business-centric factors that helped SMEs survive, thus, providing a valuable survival manual. Grounded in quantitative research the paper includes two studies. 250 SMEs were included in the first study while 189 of them that survived, participated in the second study.
THEODORAKIS Ioannis - OMNES Education |
Concerned market innovations acknowledge that businesses can no longer be driven by profitability alone and have to integrate non-economic values and collective concerns. Studying the evolution of such an innovation – a mobile phone recovery and recycling scheme – we find that social concerns enter the market and are integrated into its functioning through representational, exchange and normative practices.
D'ANTONE Simona - KEDGE |